Diéty a chudnutie sú dlhoročným trendom po celom svete. Už dekády sa ľudia snažia čo najefektívnejšie schudnúť a zbaviť sa podkožného tuku. Ich cieľom je priblížiť sa tak svojim predstavám o kráse a zdraví a ich hlavnou motiváciou je ich neustála nespokojnosť.

Samozrejme okrem ľudí s problémami nadváhy, obezity alebo všeobecnej nespokojnosti, sú na druhej lodi ľudia s problémami pribrať a nabrať svalovú hmotu.

Pre veľmi veľa ľudí je zdravo pribrať na hmotnosti nereálnym snom. My vieme, ako tento sen pretaviť na skutočnosť!

Mnoho ľudí si myslí, že robia úplne všetko pre to aby zdravo pribrali na hmotnosti a nabrali svalovú hmotu. Jedia viac ako pred tým, cvičia s vyššími váhami, spia viac, no stále to nefunguje. Vysvetlenie v jednej vete by bolo: „Stále málo, pridaj!“. Tu pre teba máme 10 krokov ako na to.

Jedz častejšie

Za účelom nabratia hmotnosti, musíš jesť častejšie. Kľudne aj 5-6 krát denne. Je dôležité rozdeliť si niektoré jedlá dňa na menšie porcie a tým aj zvýšiť frekvenciu jedenia. Ak by si jedol veľké porcie naraz, mohol by si výrazne zaťažiť tráviaci systém a mohol by si si navodiť problém so vstrebávaním prijatých živín. Môže sa stať, že aj 3 hodiny po obede nebudeš pociťovať hlad, no najedz sa bez ohľadu na to a uvidíš ako sa ti každým dňom bude zvyšovať tvoj apetít. Hlavne nezabúdaj na zdravé potraviny vo svojom jedálničku.

Silový tréning minimálne 3x do týždňa

Ak trénuješ silovo v posilňovni, tvoje svaly rastú. Je veľmi  dôležité aby si pravidelne zvyšoval váhy, s ktorými cvičíš a každým tréningom sa zvýši úroveň tvojej sily. Stačí zvyšovanie o malé čísla. Ak dokážeš drepnúť so 40kg či 120kg, pridaj 2,5kg na každú stranu a ver mi že to dokážeš. Ak potrebuješ pomoc pri tvorbe svojho tréningového plánu na doma alebo v posilňovni, neváhaj využiť náš program a podľa svojho cieľa nájdeš presne to, čo hľadáš!

Pridaj 300-500 kalórií do svojho jedálnička

Zjesť o niekoľko stoviek kalórií viac môže znieť ako ťažká úloha, no je to nevyhnutné pre to aby si nabral svalovú hmotu.

Trénuj celé telo

Niektoré svaly môžeš obdivovať v zrkadle a niektoré nie. Tie ktoré nemôžeš vidieť sú ale rovnako ak nie viac dôležité a často sa na nich pri tréningu zabúda. Často si cvičenci rozdelia tréning na svaly paží, hrudníka a ramien a tam to končí. Netreba ale zabúdať na ostatné časti tela a to najmä hlboké svaly chrbta, svaly dolných končatín a svaly panvového dna.

Zvýš príjem proteínov (bielkovín)

Veľmi jednoduché pravidlo, no vo väčšine prípadov sa na neho zabúda alebo sa podceňuje. Stačí pridať do jedálnička viac vajíčok, syru, mäsa, rýb alebo iných vysoko proteínových jedál.

Zamiešaj svoje kalórie do nápojov.

Niektoré dni to môže byť náročné prijať všetky potrebné kalórie a makroživiny jedením. Nemusíš mať čas, alebo nervy na prípravu všetkých jedál každý deň. Je jednoduchšie si rozmixovať niektoré potraviny spoločne a vytvoriť tak rôzne mliečne nápoje, domáce gainery, proteínové šejky s málo cukrom a to všetko s kalóriami ktoré potrebuješ. Využívame produkty ako mlieko, ovocie, ovsené vločky, oriešky, zeleninu a podobne.

Jedz rýchlejším tempom (ale nehltaj celé kusy)

Ľudia s diétami na chudnutie sa snažia dodržať presný opak. Telo totiž vysiela signály sýtosti, ktorým sa dá vyhnúť ak svoj chod skonzumuješ rýchlejšie ako obvykle. Ak máš problémy s tým, že svoje jedlo nevládzeš dojesť, skús to urýchliť a pomôže to.

Sústreď sa na regeneráciu po každom tréningu

Strečing, kompenzačné cvičenia, striedavé sprchy, jedlá bohaté na sacharidy a proteíny pomôžu s regeneráciou tela ale s psychickým uvoľnením po každom tréningu. Je dôležité venovať pozornosť otužovaniu v priebehu celého roka a rovnako je nevyhnutné dbať na poriadny spánok. Ten by mal trvať ideálne 8 hodín aby sa všetky bunky obnovili a telo mohlo pracovať naplno.

Maj so sebou trpezlivosť

Veriť v rýchle nabratie hmotnosti a svalovej hmoty a to všetko popri udržaniu relatívne nízkeho zastúpenia podkožného tuku a zdravia je nerealistické. Aj napriek tomu, že budeš robiť úplne všetko správne sa môže stať, že tempo priberania bude 1-2kg mesačne. Každé telo je iné, a len preto, že nevidíš okamžité výsledky neznamená, že by si mal prestať.

Ver v samého seba

Nasledovať svoj režim je nesmierne náročné ak neveríš tomu, že to nakoniec dokáže doviesť tvoje plány do cieľa. Ak nevidíš výsledky po ťažkej práci, pracuj ešte tvrdšie. Jedz viac, zdvíhaj väčšie váhy a ostaň trpezlivý.

Všetky dôležité informácie ohľadom tréningu a jedálnička získaš veľmi jednoducho, stačí, keď sa zaregistruješ k nám a získaš program RTP.

Zdroj: thehealthsite.com

 

Mohlo by sa páčiť
Pitný režim: Časť 3 – Iontové nápojePitný režim: Časť 2 – Tréning

Okomentovať:

(nepovinné)

Napíš prvý komentár