Strata tuku môže byť zložitá, najmä u žien. Vo veľa prípadoch je hlavným dôvodom neúspechu neznalosť správnych tréningových a diétnych princípov. Ak ľudia nevidia rýchlo výsledky, často sú frustrovaní a trpí ich úsilie, ktoré vynaložili.

Uistite sa, že dodržiavate stratégiu vedecky dokázaných princípov na zlepšenie Vašej postavy.

Tieto princípy by mali byť založené na týchto troch pravidlách:

  1. Pomaly strácať váhu
  2. Nikdy neznižovať príjem bielkovín pri diéte
  3. Cvičiť s váhami s dostatočným odporom počas diéty

Pri pokuse o zníženie telesnej hmotnosti je dôležité zamerať sa rovnako na udržanie svalovej hmoty ako aj na spaľovanie tuku. Použite to ako svoju hlavnú filozofiu, keď sa pustíte do zoštíhľovania Vašej postavy.

PRAVIDLO 1: STRATA TUKU JE POMALÝ PROCES

Toto je najťažšia zásada, ktorú si ľudia musia uvedomiť. Koniec koncov, každý chce výsledky vidieť už včera! Ak sa pohrávate s myšlienkami typu „Potrebujem stratiť 10 kg do budúceho štvrtka“ alebo „Musím cvičiť 3 hodiny denne, aby som stratil tuk rýchlo“, je veľká pravdepodobnosť, že zlyháte.

RAPÍDNE CHUDNUTIE MOŽE VIESŤ K STRATE SVALOVEJ HMOTY A METABOLICKÉMU POŠKODENIU. CIEĽOM PRE CHUDNUTIE BY MALO BYŤ MAXIMÁLNE 0,5 – 1,0 KILOGRAMOV ZA TÝŽDEŇ.

Nebudem Vám klamať, ak drasticky znížite svoje kalórie, strácate tuk, ale tento prístup môže mať svoju cenu. Keď je rýchla strata tuku dosiahnutá výrazným obmedzením kalórií, stratíte nielen tuk, ale aj svaly, ktoré ste si ťažko budovali. Môže to viesť aj k spomaleniu metabolizmu, ktorý nemusí byť jednoduché znovu naštartovať. To je to, čomu sa chceme vyhnúť za každú cenu – strata svalovej hmoty a spomalenie metabolizmu.

Buďte trpezliví a výsledky sa dostavia!

PRAVIDLO 2: NIKDY NEZNIŽUJTE PRÍJEM BIELKOVÍN POČAS DIÉTY

Potrebujete znížiť kalórie pri pokuse o stratu tuku? Áno, ale jedna makroživina, ktorú by ste nikdy nemali redukovať, je bielkovina. V našich konzultačných činnostiach zvyšujeme príjem bielkovín v priebehu fázy straty tukov.

Zvýšený príjem bielkovín sa ukázal ako skvelý nástroj pre udržanie svalovej hmoty počas chudnutia nie len pre atletické typy postavy, ale aj pre ľudí s nadváhou. Rôzne štúdie dokázali, že skupiny ľudí, ktoré príjmali dostatočný počet bielkovín si jednoduchšie udržali svoju svalovú hmotu ako skupiny, ktoré prijímali nízky počet bielkovín.

Rýchly tip: Dodržiavajte minimálnu dennú dávku 1 gram kvalitnej bielkoviny na kilogram telesnej hmotnosti.

PRAVIDLO 3: CVIČIŤ S VÁHAMI S DOSTATOČNÝM ODPOROM POČAS DIÉTY

V prvom rade samozrejme nemáme na mysli odpor voči cvičeniu :). Máme na mysli využívanie váh a iných pomôcok, aby ste cítili dostatočný odpor počas vykonávania cviku a tým precvičili Vaše svaly v dostatočnej miere.

Konečné pravidlo je pravdepodobne najjednoduchšie pre Vás, ak tento typ tréningu je už definujúcou charakteristikou Vášho životného štýlu. Počas diéty s obmedzenou energiou na vyvolanie straty tuku reaguje Váš organizmus stabilným a relatívne neustálym znížením svalovej hmoty, spomalením metabolizmu Vášho tela a znížením maximálnej sily.

NÁSLEDUJTE TRÉNINGOVÉ PROGRAMY, KTORÉ KLADÚ DôRAZ NA SILU A SVALOVÚ HYPERTROFIU A TÝM POMÁHAJÚ UDRŽAŤ SVALOVÚ HMOTU A ZABRAŇUJÚ SPOMALENIU VÁŠHO METABOLIZMU.

Začlenenie vhodného tréningu s využitím odporu kompenzuje každý negatívny výsledok, ktorý spôsobuje obmedzenie výživy. Je bežné, že ženy sa venujú výlučne tréningom s vysokým počtom opakovaní počas fázy chudnutia, bez dôrazu na dostatočný odpor, a to je chyba.

Rýchly tip: Postupujte podľa pravidelného tréningového programu s dostatočným odporom, ktorý zdôrazňuje silu a hypertrofiu. Uistite sa, že ste si vybrali aspoň jedno cvičenie na každú hlavnú svalovú skupinu a vykonajte 3-4 série 6-12 opakovaní.

Ak budete dodržiavať tieto 3 pravidlá, bude to základný kameň, ktorý Vám pomôže pri Vašej diéte. Nepočúvajte hrôzostrašné príbehy o príprave na kulturistické súťaže a ich diétach. Ak to urobíte správne, môžete si udržať aj svalovú hmotu a udržať svoj metabolizmus v dobrých obrátkach.

Zdroj: bodybuilding.com

Mohlo by sa páčiť
9 jednoduchých zmien v jedálničku pre zdravieKompletný sprievodca chudnutím: Časť 5

Okomentovať:

(nepovinné)

Napíš prvý komentár