Veľa ľudí robí nasledujúce chyby bez toho, aby o tom vôbec vedeli. Možno ste jedným z nich!

Ľudia majú úžasný potenciál. Bohužiaľ, len niektorí z nás si ho uvedomujú naplno. To môže mať viacero príčin. Niekedy existujú jednoduché faktory, ktoré nemôžeme ovplyvniť, inokedy však ľudia sabotujú potenciál bez toho, aby o tom vedeli a bránia tak svojmu vlastnému progresu pri dosahovaní svojich vytúžených cieľov.

Ak sa Vám niektorá z nasledujúcich piatich vecí stavia do cesty, tu sa dozviete, ako to môžete zastaviť ešte pred tým, než bude príliš neskoro!

1. Prehnané ciele

Osobní tréneri často počúvajú o rôznych cieľoch. Ľudia chcú stratiť 20 kíl, nabrať hmotu, dvíhať svoju trojnásobnú hmotnosť v mŕtvom ťahu, či zabehnúť maratón. To sú všetko fantastické ciele a niet pochýb o tom, že ľudia by to naozaj chceli dosiahnuť.

Niekedy však tá istá osoba očakáva, že dosiahne všetky svoje ciele … v nasledujúcich šiestich mesiacoch.

Aj keď je skvelé snívať vo veľkom – a všetky tieto ciele sú absolútne dosiahnuteľné – no pravdepodobne nie sú dosiahnuteľné počas prvých šiestich mesiacov tréningu. A pravdepodobne nie všetky naraz. Často je lepšie zamerať sa na jediný cieľ a venovať sa tomu jedinému cieľu, kým ho nedosiahnete. Potom môžete posunúť figúrky na šachovnici zase o niečo ďalej.

Stačí sa uistiť, že nastavíte svoje ciele primerane tak, aby ste mohli začať. Ak je to váš prvý deň alebo prvý mesiac v telocvični – jediné skutočné ciele, na ktoré by ste sa mali sústrediť, sú učenie správnej techniky cvičenia, dýchania a budovanie zvyku cvičiť pravidelne.

2. Porovnávanie

Je ľahké sledovať fitness videá na YouTube a myslieť si, že zdvíhať 250kg na mŕtvom ťahu je bežná vec. Nie je. To, čo nevidíte, je všetka tvrdá práca, ktorá smeruje k dosiahnutiu tohto bodu. Hoci sledovanie jedného z týchto videí trvá len niekoľko sekúnd, v zákulisí sa veľa rokov vyvíja práve tvrdá práca na dosiahnuie takých pokročilých výkonov.

Zaujímavá vec je, že zatiaľ čo tieto úspechy môžu byť dosiahnuté len približne v 1 zo 100 000 prípadov, väčšina ľudí, ktorí ich dosiahnu, uverejnia video na webe. Nájdete tu stovky videí ľudí, ktorí robia zhyby jednou rukou! To však nijako nepomáha také niečo dosiahnuť. Roky tvrdej práce a odhodlania boli, sú a vždy budú smerodajné.

Aby sme sa nepochopili zle, je skvelé získať inšpiráciu z týchto videí. Problém sa stane, keď sa začneme cítiť zle, pretože niekto iný je schopný niečoho, čo my nie. Najmä vtedy, ak sa to pre túto osobu zdá jednoduché a bez úsilia.

Riešením je len porovnávať sa sám so sebou. Ste silnejší, štíhlejší, rýchlejší … než ste boli pred niekoľkými týždňami? A čo pred niekoľkými mesiacmi? Ak je odpoveď áno (alebo aj “trochu”) potom ste na správnej ceste.

Nesnažte sa byť ako niekto iný, len sa snažte byť lepšou verziou samého seba.

3. Netrpezlivosť

Všetci sme tu boli: nastavili ste si cieľ, aby ste v konkrétnom časovom horizonte prekonali svoj osobný rekord, máte dokonalý tréningový program, všetko do bodky dodržiavate no napriek tomu veci nejdú podľa plánu. Začnete byť frustrovaný, že progress nie je taký rýchly a potom si myslíte: „Možno musím viac pridať?“

Takže pridáte viac. A o týždeň neskôr pocítite menšiu bolesť ramena, kolena alebo chrbta. Myslíte si, že „Som tvrdý, cvičím aj cez bolesť, už len dva týždne pred stanoveným termínom. Ak nedosiahnem cieľ, ktorý som si stanovil pre seba, potom som zlyhal.“

Takže idete cez bolesť. A po niekoľkých ďalších tréningoch sa táto menšia bolesť stala zranením. Teraz musíte vypadnúť na niekoľko týždňov mimo tréningu, aby ste sa mohli zotaviť a rehabilitovať.

Riešením by samozrejme bolo zabezpečiť, aby ste si dopriali dostatok odpočinku po celý čas aj napriek tomu, že by to znamenalo dosiahnutie cieľa o čosi neskôr, než ste pôvodne plánovali.

Oddych je rovnako dôležitý ako tréning sám o sebe. Len sa uistite, že neoddychujete príliš, čo nás vedie k nášmu ďalšiemu problému…

4. Nekonzistencia

V dnešnom svete, kde je rozptýlenia viac ako kedykoľvek predtým je príliš bežné, že ľudia začínajú veci, ale nevedia ich dotiahnuť do konca. Či už kvôli osobným problémom, zvyšujúcim sa pracovným zaťaženiam, alebo len jednoduchému odkladu, množstvo ľudí, ktorí začínajú nejaký cvičebný program, je oveľa väčšie ako počet ľudí, ktorí ho celý dokončia.

Veľké telocvične vo svete zotrvávajú v biznise, pretože každodenne zaregistrujú nových členov, ktorí sa tam však už nikdy neukážu. Ak by sa všetci, ktorí zaplatili za členstvo v takejto telocvični skutočne objavili trikrát alebo viackrát týždenne, prevádzka zariadenia by to pravdepodobne nebola ani schopná zvládnuť.

Dokonca aj keď dokončíte 30 dňový, alebo 3 mesačný program, neznamená to, že je vaša práca hotová. Nový osobný rekord, alebo zabehnutie jediného maratónu Vám nestačia na celý život. Fitness je neustále trvajúca cesta, ktorá nekončí.

5. Vysoké očakávania

Pokiaľ vediete sedavý životný štýl a rozhodnete sa, že sa vážne začnete venovať svojej postave a zdravému životnému štýlu, je úžasné, ako rýchlo môžete vidieť pokroky. Zrazu sa cítite skvele, vyzeráte lepšie a silové a svalové prírastky sú ako kúzlo. Ale každý, kto trénuje dostatočne dlho zbadá, že pokroky už nie sú také markantné.

Po Vašom druhom tréningu sa môžete cítiť oveľa lepšie ako po prvom, ale Váš 200. tréning nebude oveľa odlišný od tréningu číslo 199. Prechod z ničoho na niečo je najväčšia zmena. Všetko potom je menej a menej rozdielne.

To neznamená, že nemôžete naďalej robiť pokroky počas trvania niekoľkých rokov, jednoducho keď ste pár rokov v procese, nebude to už také bádateľné, ako tomu bolo na začiatku. Takže, aké je riešenie?

Odpoveď na to je, aby ste úplne zabudli na cieľ a namiesto toho prijali a zdokonaľovali samotný proces. Trénujem pre tréning. Radou pre Vás je dôsledné cvičenie, adekvátne odpočívanie a dlhodobý horizont. Ak to urobíte, všetky výsledky sa nakoniec dostavia samé.

Dobré veci prídu k tým, ktorí trénujú!

Zdroj: bodybuilding.com

Mohlo by sa páčiť
Zdravé jedlo, ktoré si so sebou vezmeš kdekoľvek.7 benefitov a dôvodov prečo cvičiť mŕtvy ťah!

Okomentovať:

(nepovinné)

Napíš prvý komentár