Pravda je, že jedlo, ktoré prijímate môže dokonca ovplyvniť Váš partnerský vzťah. Nebudete sa vedieť sústrediť v práci, počas pracovných stretnutí alebo si neužijete kvalitný čas s Vašim partnerom. Je fascinujúce, ako zlá strava môže mať za účinok zníženie energie a mrzutú náladu.

Našťastie, keď svojmu telu dodáte tie správne potraviny, Vaše telo bude reagovať opačným spôsobom a prinesie Vám energiu, dobrú náladu a skvelý pocit. Nie ste si istý, čo máme na mysli pod pojmom „správne“ potraviny? V tom prípade nasledujúcich 5 potravín bude perfektný začiatok. Pridajte ich do svojho jedálnička a budete sa cítiť ľahší, šťastnejší a plný energie.

1. Tmavo-zelená listová zelenina

ŠalátTíto zelení chlapci sú na prvom mieste, pretože obsahujú vysoké množstvo vitamínov. Špenát, kel, brokolica a kapusta sú skvelým výberom.
Tip: Mali by ste prijímať aspoň 2-4 hrnčeky za týždeň.

Okrem vitamínov, tmavá listová zelenina je aj skvelým zdrojom vlákniny, ktorú Vaše črevá potrebujú. Vláknina udržiava veci v pohybe. Ak sú Vaše črevá v poriadku, rovnako sa cítite lepšie aj vy. To znamená menej času s nafúknutým bruškom. Ak bojujete s črevnými ťažkosťami, odporúčame prijímať aspoň jednu dávku tejto listovej zeleniny počas dňa.

2. Citrusové ovocie

CitrusyOvocie je vo všeobecnosti skvelým zdrojom energie. Váš mozog a telo jednoducho milujú prírodný cukor. Avšak citrusové plody majú špecifickú silu, pretože stimulujú senzorické systémy vo Vašom mozgu. Samotná vôňa pomaranča alebo grapefruitu oživí Vaše zmysly a zaostrí Vašu pozornosť.

Takže, ak máte dlhý zoznam vecí, ktoré potrebujete v práci alebo doma spraviť do konca dňa, začnite svoj deň so šťavnatým grapefruitom či pomarančom. Poprípade vyskúšajte červený pomaranč alebo mandarínku.

3. Tmavá čokoláda

Horká ČokoládaÁno, vidíte správne. Samozrejme, že aj tmavá čokoláda obsahuje cukor. Ak cítite veľkú vinu, kvôli obsahu cukru, môžete nájsť aj alternatívu tmavej čokolády s nízkym obsahom cukru. Prečo je tmavá čokoláda taká dobrá? Pretože obsahuje vitamíny, minerály, vlákninu a antioxidanty. Dokonca Vám poskytne malú dávku kofeínu. Obsah kofeínu je však nízky, takže sa nemusíte báť žiadnej nepríjemnosti.

Je skvelým liekom na konci pracovného dňa, aby ste získali energiu, ktorú môžete využiť pre svoju rodinu alebo pre svoje aktivity. Samozrejme odporúčame prijímať malé porcie, maximálne 1 riadok čokolády.

4. Orechy

To, že môžete nájsť orechy v energetických tyčinkách v potravinách má svoj dôvod. Mandle, vlašské orechy, kešu a podobné, ponúkajú telu celý rad vitamínov, minerálov a najdôležitejšie tukov.

Tuk pomáha Vášmu telu využívať energiu dlhšiu dobu. Práve preto môžeme orechy nazvať posilňovač energie. Samozrejme za predpokladu, že nemáte alergiu na orechy.

Orechy obsahujú približne 25% bielkovín a 40% tukov. Sú tvorené najmä zdravými omega 3 mastnými kyselinami. Tie podporujú správne fungovanie srdcovocievneho systému. Orechy sú rovnako bohaté na vitamíny skupiny B, E, D, betakarotén a minerály, ktoré dopomáhajú k správnemu fungovaniu Vášho organizmu.

5. Voda

Viem, že to vyzerá ako slabý tip, avšak veľa ľudí v dnešnej dobe zabúda robiť jednu z najdôležitejších veci počas dňa. Piť vodu! Váš mozog nemôže správne fungovať, ak nie je dostatočne hydratovaný. Môj obľúbený spôsob, ako piť vodu, je pridať pár plátkov citrónu. Týmto spôsobom môžete využiť aj silu a benefity citrusových plodov a zároveň poskytnúť telu a mysli dostatočný príjem tekutín.

Kombinujte tieto potraviny a vodu spolu s pravidelným cvičením a získate energetickú kombináciu. Dodržujte to pravidelne a budete cítiť viac energie vo Vašom tele a jasnejšiu myseľ.

Zdroj: bodybuilding.com

Mohlo by sa páčiť
Zdravé jedlo, ktoré si so sebou vezmeš kdekoľvek.7 benefitov a dôvodov prečo cvičiť mŕtvy ťah!

Okomentovať:

(nepovinné)

Napíš prvý komentár