V prípade, že naozaj chceš nabrať čistú svalovú hmotu a silu, mŕtve ťahy jednoducho musíš robiť. Mŕtvy ťah je komplexné cvičenie, ktoré si vyžaduje zapojenie všetkých hlavných svalových skupín. Žiadne iné cvičenie neurobí pre tvoje telo to, čo dokáže práve mŕtvy ťah.

Dôvodov a benefitov na vykonávanie mŕtvych ťahov je nesmierne veľa, no my sme pre teba vybrali tých 7 najdôležitejších:

1. CORE – sila stredu tela.

Tvoj core, alebo inak jadro tvojho tela či jednoducho stred tela je tvorený svalmi hlbokého stabilizačného systému. Sú to svaly uložené pod povrchom a patria sem: priamy brušný sval, svaly panvového dna, bránica, vzpriamovače chrbtice a zadné snopce vonkajších brušných svalov. Mŕtvy ťah je cvičenie, ktorého cieľom je aktivácia práve týchto svalov. Silné telesné jadro pomáha s postúrou, rovnováhou a silou ale aj s aktivitami bežného života.

2. Mŕtve ťahy zvyšujú aj celkovú svalovú silu.

Štúdia dokázala, že pravidelné vykonávanie mŕtvych ťahov v tréningu generuje obrovský nárast sily a stability. Tento nárast bol najvýraznejší hlavne u žien, ktoré sú relatívne nové v oblasti silového tréningu. Mŕtvy ťah ťa urobí jednoznačne silnejším  či silnejšou aj pri aktivitách bežného života, napr. pri sťahovaní, či veľkých nákupoch alebo pri pomáhaní s prácami okolo domu či záhrady.

3. Je jednoduché zaviesť mŕtve ťahy do akéhokoľvek tréningu.

Najideálnejšie je využívať pri cvičení mŕtvych ťahov olympijskú tyč, no nie je to jediná možnosť ako toto cvičenie vykonávať efektívne. Vynikajúco sa dajú využiť aj jedno-ručné činky, kettlebelly, medicinbaly, samostatné kotúče a podobne. Najlepšie je poradiť sa so skúsenejším cvičencom či trénerom a nechať si vysvetliť jeho skúsenosti s vykonávaním mŕtveho ťahu s rôznym náčiním správnou technikou.

4. Mŕtvy ťah pomáha predchádzať zraneniam.

Často ľudia obchádzajú mŕtve ťahy práve z dôvodu strachu zo zranenia sa pri ich vykonávaní. V prípade že sa mŕtve ťahy vykonávajú so správnou technikou a so zodpovedajúcou záťažou, je štúdiami potvrdený fakt, že práve mŕtvy ťah pomáha predchádzať zraneniam.

Prečo je to tak?

Pretože mŕtvy ťah posilňuje svaly prednej aj zadnej strany nášho tela, čo pomáha pri spevnení kĺbov a pri uvoľnení stresu, ktorý pôsobí na kĺby. Okrem toho je známe, že základným prediktorom zranenia kolenných väzov je nevyrovnaná sila medzi štvorhlavým stehenným svalom a dvojhlavým stehenným svalom a rovnako svalová nestabilita sedacích svalov. Práve mŕtvy ťah posilňuje všetky tieto svaly a po dlhšom čase trénovania sú kĺby a spojenia kostí chránené a v bezpečí.

6. Sila úchopu.

Práve sila úchopu je jedna z najčastejšie prehliadaných síl v silovom cvičení. Úchop využívaš pri každom jednom cvičení a ak je sila tvojho úchopu nízka, veľa cvičení nedokážeš dotiahnuť do konca. Pri pravidelnom cvičení mŕtvych ťahov sa buduje sila svalov predlaktia, zápästia a prstov a práve tieto časti tvojho tela sa prispôsobia a nadobudnú schopnosť vydržať aj vyššiu záťaž či už práve pri mŕtvom ťahu, alebo pri ostatných cvičeniach.

6. Zlepšenie kardiovaskulárneho systému

Pod výrazom „kardio cvičenie“ sa často rozumie najmä rýchla chôdza, beh či bicykel vonku, či vo fitku na rôznych strojoch. Našťastie rovnako ako drepy, tak aj mŕtvy ťah je vynikajúcim cvičením na výrazne zapojenie kardiovaskulárneho systému rovnako ako už spomínané pohybové činnosti. Ak sú realizované v dostatočnej intenzite, zapojenie kardiovaskulárneho systému môže byť až dvojnásobné. Zvýšenie kardiovaskulárnej zdatnosti pomôže v každej etape tvojho života plného pohybu a aktivít.

7. Mŕtvy ťah dokáže ušetriť množstvo vzácneho času.

Komplexné cvičenia ako mŕtvy ťah pracujú na viacerých svalových skupinách naraz. Vďaka tomu nie je potrebné samostatne cieliť na svalové partie pomocou izolovaných cvičení na strojoch, ak si to vyslovene váš prípad nevyžaduje.

Všetky dôležité informácie ohľadom tréningu a jedálnička získaš veľmi jednoducho, stačí, keď sa zaregistruješ k nám a získaš program RTP.

Zdroje: greatist.com; muscleprodigy.com

Mohlo by sa páčiť
Zdravé jedlo, ktoré si so sebou vezmeš kdekoľvek.Pitný režim: Časť 3 – Iontové nápoje

Okomentovať:

(nepovinné)

Napíš prvý komentár