Toto cvičenie by malo byť súčasťou skoro každého tréningového programu, pretože je relatívne jednoduché ho vykonávať a zároveň dokáže priniesť obrovské benefity.

Čo robí drepy takým fantastickým cvičením?

1. Vytvára svaly v celom vašom tele

Drepy samozrejme pomáhajú primárne budovať svaly na nohách (vrátane Vašich kvadricepsov, hamstringov a lýtok), ale tiež vytvárajú anabolické prostredie, ktoré podporuje tvorbu svalov v celom Vašom tele.

V skutočnosti, ak vykonávate drepy správne, sú také intenzívne, že spúšťajú uvoľňovanie testosterónu a rastového hormónu vo Vašom tele. Tie sú nevyhnutné pre rast svalovej hmoty. Drepy naozaj pomôžu zlepšiť hornú aj dolnú silu tela.

2. Funkčné cvičenie zjednodušuje činnosti v reálnom živote

Funkčné cvičenie je také, ktoré pomáha Vášmu telu vykonávať skutočné aktivity v reálnom živote. Drepy sú jedným z najlepších funkčných cvičení, pretože ľudia boli často v podrepe už počas lovenia, zberu a iných aktivít. Keď vykonávate drepy, vytvárate svaly, ktoré môžu efektívne pracovať, podporovať pohyblivosť a rovnováhu. Všetky tieto výhody sa prejavujú v tom, že vaše telo sa pohybuje efektívnejšie aj v reálnom svete.

3. Spálite viac tuku

Jeden z najefektívnejších spôsobov, ako spáliť viac kalórií, je skutočne nabrať viac svalov! Pri každých približne 0,5 kg svalov ktoré naberiete, bude Vaše telo spaľovať ďalších 50-70 kalórií za deň. Takže ak naberiete 5kg svalov, automaticky spálite 500 – 700 kalórii viac ako predtým.

4. Podpora mobility a rovnováhy

Silné nohy sú rozhodujúce pre to, aby ste ostali pohybliví aj keď budete starší. Drepy sú fenomenálne pre zvýšenie sily nôh. Tiež rozvíjajú Váš stred tela, stabilizujú svaly, ktoré Vám pomáhajú udržiavať rovnováhu a súčasne zlepšujú komunikáciu medzi Vašim mozgom a Vašimi svalovými skupinami, čo pomáha predchádzať pádom. Toto je číslo 1 v prevencii zlomenín kostí ešte pred konzumáciou doplnkov výživy s vápnikom.

5. Prevencia zranení

Väčšina atletických zranení zahŕňa slabé stabilizačné svaly, väzy a spojivové tkanivá. Drepy tiež pomáhajú predchádzať zraneniam tým, že zvyšujú flexibilitu (zlepšujú rozsah pohybu v členkoch a bokoch) a rovnováhu.

6. Zvyšujú športové výkony

Či už ste víkendový bojovník, alebo mama, ktorá naháňa svoje bábätko, mali by ste vedieť, že rôzne štúdie dokázali spojenie medzi drepovacou silou a atletickými schopnosťami. Konkrétne drepy pomohli športovcom bežať rýchlejšie a skákať vyššie. Práve preto je toto cvičenie súčasťou každého tréningového programu profesionálneho športovca.

7. Spevňujú chrbát, brucho a celé telo

Len pri niekoľkých cvičeniach pracuje toľko svalov ako pri drepoch. Je to vynikajúca viacúčelová aktivita užitočná na spevnenie svalov chrbta, brušných svalov a samozrejme nôh. Navyše drepy budujú svaly, ktoré sa podieľajú na regulácií glukózového a lipidového metabolizmu a citlivosti na inzulín. Tím pomáhajú chrániť ľudí pred obezitou, cukrovkou a kardiovaskulárnymi ochoreniami.

8. Pomoc pri odstraňovaní odpadu

Drepy zlepšujú pumpovanie telesných tekutín, pomáhajú odstraňovať odpad a dodávať výživu do všetkých tkanív vrátane orgánov a žliaz. Taktiež sú užitočné pre zlepšenie pohybu v hrubom čreve a zlepšujú proces trávenia.

Ako správne cvičiť drepy ?

Drepy sú často kritizované za to, že sú deštruktívne na kolená. ALE výskum ukazuje, že ak sa správne vykonávajú, tak v skutočnosti zlepšujú stabilitu kolien a posilňujú spojivové tkanivo.

1. Pred drepmi sa vždy poriadne zahrejte.
2. Postavte sa s chodidlami na šírku ramien tak, aby palce smerovali rovnakým smerom ako koleno, teda dopredu alebo mierne do strán.
3. Chrbticu držte po celý čas rovno a hlavu hore.
4. Z hornej pozície pomaly začnite ohýbať kolená. Pri pohybe dole sa nadýchnite a nepredkláňajte sa. Pohyb ukončite ak sú stehná paralelne s podlahou.
5. Následne postupne vyrovnajte nohy do začiatočnej polohy a pri pohybe hore vydychujte.

Kedy a ako pridať drepy do tréningového programu?

Tieto informácie získate veľmi jednoducho, stačí, keď sa zaregistrujete k nám a získate program RTP.

Zdroj: fitness.mercola.com

Mohlo by sa páčiť
Kompletný sprievodca chudnutím: Časť 1Fakt alebo fikcia: majú nižšie ženy väčší problém schudnúť?

Okomentovať:

(nepovinné)

Napíš prvý komentár