Všetci dobre vieme, že stravovať sa zdravo nie je vždy jednoduché. Z každej strany a všetkých regálov na nás kričia rôzne sladkosti ako čokolády, donutky, sladké pečivo poprípade slané snacky naložené v litroch oleja. Musíme uznať, že občas je jednoduchšie nechať sa zlákať. To len preto, lebo si často myslíme, že stravovať sa zdravo je oveľa komplikovanejšie ako naozaj je.

Už čo len si spomenieš na to, ako by si nahradil niektoré potraviny vo svojom jedálničku, vyskytne sa ti myšlienka a pocit úzkosti z faktu, že sa musíš vzdať svojich obľúbených jedál. Čo ak by si toto myslenie zmenil a rozmýšľal nad tým „Ako vymeniť jedlo ktoré milujem, za iné, ktoré ho plne nahrádza, ale je zdravšie?“ namiesto vzdávania sa potravín.

Budeš prekvapený, ako jednoducho sa dajú niektoré bežné potraviny nahradiť a ako sa dajú využiť. Najlepšie na tom je, že často ani nebudeš poznať, že si v jedálničku niečo zmenil! Poďme sa pozrieť na to, čo sa s tým dá robiť.

Vymeň majonézu za grécky jogurt.

Majonéza a grécky jogurt majú veľmi podobnú štruktúru. Ak pridáš trochu cesnaku, štipku soli a byliniek, získaš dip oveľa zdravší a lepší ako je samotná majonéza.

Vymeň cereálie za ovsené vločky.

Cereálie môžu vyzerať ako najjednoduchšie raňajky. No bohužiaľ patria medzi najnezdravšie jedlá, ktorými môžeš kŕmiť svoje telo hneď po prebudení. Veľmi veľa cereálií obsahuje množstvo zbytočného cukru a saturovaných tukov. Urobíš lepšie ak radšej vyskúšaš ovsené vločky, ktoré na prípravu nikdy nezaberú viac ako 5-10 minút. Môžeš prihodiť bobuľové ovocie, banán alebo arašidové maslo pre zlepšenie chuti a doplnenie potrebných makroživín.

Vymeň maslo za avokádo.

Nie je potrebné vymeniť všetko maslo za avokádo. Samozrejme iba v prípade že nepoužívaš margaríny, ktoré sa za maslo vydávajú. Potom je ideálne tieto margaríny vôbec nepoužívať. Vo všeobecnosti ale stačí, ak vymeníš len polovicu používaného masla za avokádo. Či už ide o toasty alebo pečenie (áno, aj v pečení môžeš vymeniť maslo za avokádo a vôbec nikto si to nevšimne).

Vymeň cestoviny za cuketové rezance.

Cuketové rezance vytvorili búrku na internete niekoľko rokov späť, ale tento trend ešte nepominul. Sú veľmi jednoduché na domácu výrobu a chutia vynikajúco. Navyše pridáš do svojho jedálnička ďalšiu porciu zeleniny úplne bezbolestne.

Vymeň sladené nápoje za ochutenú vodu.

Ak si nedokážeš predstaviť deň bez pitia coca-coly, alebo niekoľkých plechoviek či fľašiek iného sladeného nápoja, mal by si s tým skončiť. Samozrejme klasická čistá voda nemusí urobiť radosť každému, ale ak si ju dochutíš pár kúskami citrónu, uhorky alebo bobuľovým ovocím, získaš prírodné sladidlo a aj čistá voda dokáže chutiť výborne. Hlavné je, že je neporovnateľne zdravšia.

Vymeň cukor za ďatle.

Nabudúce, ak si budeš chcieť osladiť svoj nápoj, šejk alebo smoothie tak skús namiesto cukru hodiť do mixéra ďatle. Budeš príjemne prekvapený, tvoj nápoj dostane úplne iný rozmer chuti a budeš mať problém sa ku klasickému cukru vrátiť. Ďatle sú vitamínovou a energetickou bombou o ktorej ešte určite budeš počuť.

Vymeň zemiaky za karfiol.

Je jasné, že niektorí ľudia nemajú radi karfiol. Ale ani títo ľudia nedokážu často zistiť, či majú ako prílohu zemiaky alebo správne pripravený karfiol. Karfiolové pyré či polievka môžu byť urobená tak dobre, že na zemiaky na nejakú dobu zabudneš.

Vymeň kúpený šalátový dresing za domáci.

Ak budeš najbližšie v obchode siahať rukou na šalátový dresing, zastav sa. Prečítaj si etiketu a zistíš že obsahuje viac textu ktorému nerozumieš, ako ten, ktorému rozumieš. To je jednoznačná známka toho, že je potrebné vyrobiť si vlastný domáci, zdravý šalátový dresing. Väčšinou to začína zmiešaním balzamikového octu a olivového oleja a ostatné prísady nájdeš v nespočetnom množstve receptov na internete.

Vymeň zemiakové lupienky za popcorn.

Zväčša najobľúbenejšia zámena zo všetkých, keďže by nikto nemal byť ochudobnený o snack pri filmových večeroch. Zemiakové lupienky sú fritované a preplnené nezdravými tukmi. Nabudúce ich zameň za domáci popcorn. Ten je oproti lupienkom zdravší a zároveň sa tým postaráš o zábavu s priateľmi.

Všetky dôležité informácie ohľadom tréningu a jedálnička získaš veľmi jednoducho, stačí, keď sa zaregistruješ k nám a získaš program RTP.

Zdroj: myfoodstory.com

Mohlo by sa páčiť
Pitný režim: Časť 3 – Iontové nápojePitný režim: Časť 2 – Tréning

Okomentovať:

(nepovinné)

Napíš prvý komentár