Chudnutie je ťažké, no pre niektorých ľudí môže byť ešte ťažšie, vzhľadom na rôzne faktory ako sú: vek, úroveň aktivity, hormóny, počiatočná váha, spánkové návyky a áno – VÝŠKA.

Fakt alebo fikcia: majú nižšie ženy väčší problém schudnúť?

Takže poďme si to vyjasniť: „Je mi ľúto ale pravdou je, že nižšie ženy musia prijať menej kalórií aby sa im podarilo schudnúť než vyššie ženy, pokiaľ všetky ostatné faktory ostávajú rovnaké,“ hovorí Luiza Petre, M.D. (certifikovaná kardiologička). „Krutá realita je, že pri rovnakej aktivite a rovnakom zdravotnom stave Tvoja vyššia kamoška je schopná schudnúť viac než Ty a pritom zjesť oveľa viac! A pretože musíš prijať menej kalórií, aby si zaznamenala úbytok váhy (alebo si váhu udržala), pocitovo to môže byť omnoho ťažšie“, hovorí Luiza.

Dôvod, prečo je to pravda je v skutočnosti veľmi jednoduchý: „Čím viac svalovej hmoty máš, tým rýchlejšie Tvoj metabolizmus pracuje. Vyšší ľudia majú viac svalovej hmoty, pretože sa tak jednoducho narodili, vzhľadom k svojej výške,“ vysvetľuje Shari Portnoy (registrovaná dietológička). Tvoja čistá svalová hmota má vplyv na Tvoj bazálny metabolizmus (BMR), ktorý určuje, koľko kalórií Tvoje telo spaľuje v pokoji. Čím viac máš čistých svalov, tým vyššie bude Tvoje BMR, a tým viac môžeš jesť. Samozrejme, úroveň aktivity tu tiež zohráva svoju rolu – čím vyššie je Tvoje BMR, tým menej musíš makať aby si zohľadnil extra prijaté kalórie.

Portonoy hovorí zo svojej skúsenosti, že nižší ľudia vo všeobecnosti majú tendenciu horšie zvládať chudnutie. „S čím nižšou váhou začínate chudnúť, tým náročnejšie je jej ďalšie znižovanie. Bude jednoduchšie schudnúť pre 150 kilového človeka než pre 80 kilového.“ Je za tým rovnaký dôvod ako keď trvá omnoho dlhšie schudnúť posledných 5 kg než zhodiť prvých 5 kg na začiatku samotného chudnutia.

Navyše, nižšie ženy, ktoré sa snažia udržať si svoju hmotnosť, sú často ovplyvňované ľuďmi, s ktorými jedávajú. Napríklad, ak meriaš 160 cm a Tvoja 180 cm najlepšia kamarátka sa chce podeliť s kúskom cheesecake, tieto extra kalórie Ti môžu ovplyvniť kalorický deficit, ktorý potrebuješ na stratu hmotnosti, zatiaľ čo vôbec nemusia ovplyvniť Tvoju kamarátku a jej ciele.

Ale počkať, nie je to také jednoduché!

Je pravda, že všeobecne musia nižší ľudia jesť menej ako vyšší na to, aby stratili hmotnosť. Výška však nie je jediný faktor, ovplyvňujúci koľko kalórií spáliš za deň. Spánok, genetika, hormóny, cvičenie, dodržanie diéty a cvičenie tu hrajú tiež dôležitú rolu.

„Nie je to len tak povedať, že vyšší ľudia sú na tom vždy lepšie, pokiaľ ide o chudnutie“, hovorí dietologička Rachel Daniels. „Môže nastať situácia, kedy nižší človek nepotrebuje jesť menej ako vyšší na to, aby schudol, pretože výška je iba jedna z premenných v tejto rovnici“. Napríklad, ak nízky človek má vyššie percento čistej svalovej hmoty, môže pravdepodobne konzumovať rovnaké množstvo kalórií ako vyšší človek s menšou svalovou hmotnosťou a obaja budú strácať váhu rovnako.

Jedna z primárnych ciest ako pomôcť svojmu metabolizmu je cvičenie a tiež je to jedna z oblastí, kde môžu mať nízky ľudia výhodu. Nízky človek môže spáliť viac kalórií ako vyšší tým istým cvičením. Napríklad, kým nízky človek prejde kilometer, musí vynaložiť väčšie úsilie a viac krokov, zatiaľ čo vyšší človek prejde rovnakú vzdialenosť s nižším počtom krokov a pritom sa tak nezapotí.

lift

Niekoľko tipov na chudnutie pre nízkych ľudí

Pokiaľ nie si spokojný so svojími výsledkami, tu je zopár tipov, ako tomu pomôcť:

Dvíhaj váhy – Skús si vybudovať čo najviac čistej svalovej hmoty, ktorá Ti dopomôže spáliť viac kalórií.
Počúvaj svoje telo – Aj napriek tomu, že nižší ľudia by nemali jesť toľko koľko vyšší, nemali by byť hladní. Ak cítiš hlad, doplň malé množstvo kalórií. Tvoje telo vie, čo potrebuje, ver mu!
Zamysli sa nad svojím jedálničkom a kalorickým príjmom – Využi náš systém na výpočet kalórií a vypracovanie správnej tréningovej zostavy a zaregistruj sa k nám.

Zdroj: shape.com

Mohlo by sa páčiť
Kompletný sprievodca chudnutím: Časť 18 dôvodov, prečo cvičiť drepy

Okomentovať:

(nepovinné)

Napíš prvý komentár