Pozrime sa teda na 10 benefitov správnej hydratácie a ujasníme si aký to vplyv má na naše telo s ohľadom na tréningy ale aj mimo nich.

Zlepšenie telesných funkcií

Dostatočná hydratácia pomôže telu udržať správnu rovnováhu všetkých nutrientov v organizme. 60% tvojho tela pozostáva z vody a práve dostatočná hydratácia dokáže zjednodušiť a uľahčiť všetky vnútorné procesy. Voda prenáša živiny, udržuje telesnú teplotu, pomáha pri trávení a je kľúčom k správnemu krvnému obehu.

Kontrola nad telesnou hmotnosťou

Každý jeden správny tréningový plán ti povie, aby si pil viac vody. Je úplne jedno ktorý typ diéty si si zvolil, v každom jednom druhu diéty ti to bude pripomenuté: „Pi viac vody!“. A dôvod? Pretože voda pomáha efektívne pri spracovávaní jedla, ktoré si zjedol. Dodáva pocit plnosti, sýtosti a pomáha ti zjesť menej ak je to pre teba cieľom.

Zvyšovanie celkovej energie

Pocit smädu sa ukáže až keď štádium dehydratácie dosiahne 1-2% svojho maxima. Nie je to veľa, ale znamená to, že pri pocite smädu si už prakticky dehydratovaný. Dehydratácia znižuje energiu, náladu a efektivitu myslenia. Čím dehydratovanejší organizmus je, tým nižšou úrovňou energie disponuješ.

Posilnenie imunitného systému

Voda je kľúčom ku zdraviu. Niekoľko benefitov imunitného systému po správnej hydratácií:

  • Okysličovanie krvi
  • Odstránenie toxických látok z krvi
  • Rozprúdenie lymfatického systému
  • Čistenie očí a ústnej dutiny
  • Zlepšenie trávenia
  • Pomáha pri boji proti nespavosti, atď.

Energizovanie svalov

Keď svalové bunky nemajú dosť tekutín, nepracujú správne. Je to spôsobené svalovou únavou, ktorá nastáva po znížení rovnováhy elektrolytov a tekutín. Je nevyhnutné, aby si prijímal tekutiny počas tréningu, aby si doplnil tekutiny, ktoré si stratil. Je nesmierne dôležité naučiť sa správne hydratovať najmä pred záťažou a vyhnúť sa tak nechcenej dehydratácií.

Redukcia bolestí hlavy

Nie všetky bolesti hlavy sú spôsobené dehydratáciou, no mierna či silná dehydratácia môže privodiť bolesti hlavy či migrény. Pravidelné bolesti môžu byť spôsobené chronickou dehydratáciou.

Zvýšenie mozgovej kapacity

V Londýnskej štúdií vedci na študentoch zistili, že tí, ktorí pili vodu počas skúšok dosiahli lepších študijných výsledkov. Je ťažko povedať, či ide o fyziologický alebo skôr psychologický proces, ale bolo dokázané, že to funguje.

Prevencia pred svalovými kŕčmi

V športe sú kŕče spôsobené troma spôsobmi.

  • Vyčerpanie zásob minerálov – draslík, horčík, vápnik
  • Nevhodne použitý strečing
  • Nedostatok tekutín

Ak zvýšiš svoj prísun tekutín, zabrániš tak minimálne jednému z hlavných dôvodov tvojich kŕčov.

Zlepšenie trávenia a detoxikácia

Pre správny pohyb potravy v črevách sú dôležité dve veci: vláknina a voda. Ak tvoje telo nemá dostatok vlákniny, vytiahne si zo stolice vodu a príde zápcha. Ak aj napriek nedostatočnej vláknine v organizme má telo dosť vody, dokáže to zápchu uvoľniť. Čistá voda rovnako urýchľuje a zjednodušuje odstraňovanie toxínov z tela cez pot, stolicu a moč.

Šetrí peniaze

Čo má sladená voda, káva, džús a energetický nápoj spoločné? Všetky tieto produkty stoja oproti vode relatívne dosť peňazí.

Aj napriek tomu, že si môžeš kúpiť prémiovú čistú vodu, väčšinou ťa čistá voda stojí podstatne menej ako iné nápoje. Ušetriť 2€ každý deň, môže mať veľmi pozitívny vplyv na tvoj rozpočet z dlhodobého hľadiska.

V nasledujúcej časti si povieme o hydratácií pred, počas a po tréningu. Práve správne časovanie a môže výrazne ovplyvniť kvalitu a výsledok tvojho tréningu!

Všetky dôležité informácie ohľadom tréningu a jedálnička získaš veľmi jednoducho, stačí, keď sa zaregistruješ k nám a získaš program RTP.

Zdroj: developgoodhabits.com

Mohlo by sa páčiť
Pitný režim: Časť 3 – Iontové nápojePitný režim: Časť 2 – Tréning

Okomentovať:

(nepovinné)

Napíš prvý komentár