Prehľadávanie viacerých stránok môže viesť skôr k väčšiemu zmätku a nie k výsledkom, ktoré si ľudia želajú. Veľmi často obsahujú rôzne názory, ktoré sú navzájom úplne protiklady.

Pravda je relatívne jednoduchá

Môžeš schudnúť pomocou veľkého množstva rôznych druhov nutričných plánov: IIFYM, Paleo, Diéta s nízkym obsahom sacharidov, vegetariánstvo, Keto diéta, sacharidové vlny alebo intermittent fasting. Samozrejme je možné schudnúť už len s výberom správnych potravín a ich primeraným množstvom.

Avšak trvalo udržateľná transformácia postavy sa udeje iba vtedy, ak budeš hľadať zdravé alternatívy jedál do Tvojho jedálnička, kontrolovať celkové kalórie a pravidelne cvičiť. Akýkoľvek iný prístup môže fungovať iba na krátky čas. Otázka teda je, vydržia Ti tieto výsledky? To a omnoho viac sa dozvieš v našej nasledujúcej sérii článkov.

Diet meal

Hlavné body pri chudnutí:

  • Zameraj sa na udržiavanie a naberanie svalstva, nie len na spaľovanie tuku.
  • Dbaj na vyvážený nutričný plán s konzistentnými stravovacími návykmi a sleduj svoj príjem kalórií – špeciálne bielkoviny, aspoň na začiatku Tvojej cesty
  • Cieľ je strata 0,5 – 1 kg váhy za týždeň, nie oveľa viac
  • Cvič aspoň 60 minút, 3 až 4 dni v týždni. Mal by si zapojiť aj silové tréningy do Tvojho plánu
  • Vykonávaj kardio alebo vysoko intenzívny intervalový tréning (HIIT) 2 až 3 dni v týždni.

V tejto sérií článkov, ktoré budeme pridávať každý týždeň, si preberieme každý z týchto bodov podrobnejšie. Začneme s prvým bodom.

Ako stratiť váhu bez neustáleho strácania svalstva ?

Odpovede, ktoré dostávaš na otázku „Ako mám schudnúť?“ sa môžu zdať mätúce. No je to vďaka tomu, že samotná otázka je nesprávna. Prečo? Pretože číslo na váhe neukazuje iba jedinú hodnotu, ale hneď 2: tuková hmota hmota bez tuku.

Tuková hmota je niečo, čo chceš spaľovať. A naopak hmota bez tuku, je niečo, čo si chceš udržať. Skutočná otázka, na ktorú by sme mali hľadať odpoveď je:

„Ako môžem spaľovať tuk pri zachovaní ostatnej hmoty?“

Hmota bez tuku obsahuje svaly, orgány, kosti a spojivové tkanivo. Zahŕňa tiež hmotnosť vody. Inými slovami je to v podstate všetko, čo by zostalo, keby sme sa zbavili každého gramu tuku v tele. Svalstvo by malo byť hlavnou zložkou tejto hmoty a malo by vážiť viac ako tuková hmota. Okrem toho, svalová hmota ma obrovský pozitívny vplyv na Tvoj metabolizmus a to hlavne na rýchlosť metabolizmu. Rýchlosť hovorí o tom, koľko kalórií Tvoje telo spáli pri premene na energiu. Čím viac svalovej hmoty máš, tým viac kalórií spáliš, aj keď práve necvičíš!

Svaly sú ako motor, ktorý poháňa každú Tvoju činnosť, či už v telocvični alebo v živote. Pomáhajú tiež podporovať a posilňovať Tvoje kĺby, pomáhajú zlepšovať rovnováhu a znižujú riziko zranenia. Udržanie svalstva by malo byť vysokou prioritou najmä pri diéte. A to nie len pre kulturistov!

Poďme sa porozprávať o tuku

Veľa krát počúvame aký je tuk zlý, ale Tvoje telo potrebuje aj túto nutičnú hodnotu. Existuje určité množstvo tuku, ktoré musí mať každé zdravé telo. Toto množstvo sa líši podľa typu tela, veku, pohlavia, úrovne fyzickej aktivity alebo fitnes cieľa. Pre všeobecnú populáciu sú úrovne tuku akceptované ako zdravé 21-23% pre ženy a 8-19% pre mužov. Čo je zároveň dosť veľký rozsah! Pozrime sa na nasledujúci obrázok.

Tento percentuálny rozsah je niečo, na čo sa môžeš počas Tvojej transformácie – a samozrejme aj po nej zamerať. Tráviť väčšinu svojho života vo vyšších hodnotách Ti môže spôsobiť aj zdravotné problémy, ako je diabetes typu 2, určité typy rakoviny a kardiovaskulárne ochorenia. Veľmi nízke percentá tuku môžu byť v poriadku na krátke časové obdobie, ale je ich veľmi ťažké udržať a nie vôbec nie sú ideálne pre dlhodobé výhliadky na zdravie.

Našou otázkou bolo „ Ako spáliť tuk počas udržovania svalovej hmoty?“ Mnoho expertov v oblasti fitnes sa zhodlo a vyšpecifikovalo 2 zásadné odporúčania:

1. Trénuj tak, ako keby si sa snažil naberať svaly, aj keď Tvojím cieľom je spaľovanie tuku. A to hlavne tréningom kde využívaš odpor, či už činiek alebo aj pomocou vlastnej váhy.
2. Využívaj intervalový tréning s vysokou intenzitou (HIIT) namiesto toho, aby si trávil hodiny a hodiny na bežiacom páse.

Všetky dôležité informácie ohľadom tréningu a jedálnička získaš veľmi jednoducho, stačí, keď sa zaregistruješ k nám a získaš program RTP.

V našej ďalšej časti sa zameriame na stravu pri chudnutí.

Zdroj: bodybuilding.com

Mohlo by sa páčiť
8 dôvodov, prečo cvičiť drepyFakt alebo fikcia: majú nižšie ženy väčší problém schudnúť?

Okomentovať:

(nepovinné)

Napíš prvý komentár