Začneme malou americkou štatistikou, ktorá mám pocit, že percentuálne bude sedieť aj na Slovensko. Približne 45 miliónov Američanov začína svoju diétu každý rok (populácia v USA 327 miliónov). Vzhľadom na súčasnú mieru obezity v tejto krajine, môžeme jasne vidieť, že úspešnosť týchto diét je veľmi nízka.

Trochu sa zamyslíme nad samotným slovom „diéta“

Nielen, že toto slovo vzbudzuje skôr negatívne pocity v ľuďoch, taktiež zvyčajne znamená, že to človek bude dodržiavať len krátku dobu. Často sa zameriava predovšetkým na zníženie kalórií – tak nízke, ako je to len možné.

„Vďaka tomu nutriční špecialisti majú nutkanie kričať, že kalorické obmedzovanie – tzv. diéta nie je dlhodobé riešenie“ hovorí aj registrovaná nutričná špecialistka Susan Hewligns, Ph.D. Áno, zníženie kalórií vedie k úbytku hmotnosti. Veľa diét znižuje príjem kalórií až príliš rapídne, čo samozrejme vedie k výsledkom. Ale nie navždy!

Akonáhle prestaneš vidieť tieto krátkodobé výsledky a začneš pociťovať mierne sklamanie, budeš sa snažiť byť dlhšie v posilňovni, alebo v horšom prípade dokonca prestaneš s pravidelným cvičením, nakoľko nevidíš rovnaké výsledky ako pred tým.

A teraz sa poďme zamerať na to, ako sa správne stravovať ak chceme schudnúť.

Potrebujeme strategickejší prístup ako len „papať menej“. A všetko začína nastavením Tvojej mysle. Namiesto toho, aby sme premýšľali o jedle ako o niečom čo musíme obmedziť, premýšľajme o jedle ako o palive pre zdravý životný štýl, ktorý budeme budovať!

Skúsme začať zmenu jednoduchými pravidlami:

  • nahraď vysoko kalorické alebo sladké nápoje, ktoré zvykneš piť takými, ktoré obsahujú nízky obsah kalórií – „zero“. Samozrejme, ani tieto nápoje neodporúčame piť vo veľkých množstvách. Lepšia možnosť je postupne znižovať množstvo týchto vysoko kalorických nápojov až do bodu, kedy ich úplne vyškrtneš zo svojho nápojového lístku.
  • vytvor si akčný plán na to jedno „problémové jedlo“, pri ktorom zvyčajne dochádza k prejedeniu alebo v horšom prípade k návšteve fast foodu. Skús to tak, že si pripravíš a zabalíš jedno bielkovinové jedlo s nízkym obsahom tuku, poprípade niečo celozrnné.

Možno je práve obed Tvojím slabým miestom, pretože opustíš domov v zhone a nezabalíš si svoje jedlo, alebo jednoducho preto, lebo Tvoji kolegovia jedia radi mimo pracoviska. Možno, že je to večera, pretože si celý deň nejedol a vrátil si sa domov vyčerpaný a hladný. Možno Tvoje raňajky sú sladká cukrová bomba ešte od čias, keď si bol dieťa. Bez ohľadu na to, ktoré jedlo je Tvoj najväčší problém, zmena tohto jedla môže byť obrovská výhra. Čo je pozitívne, vyžaduje si to menšie úsilie, ako zmena všetkých jedál naraz.

Keď hovoríme o kalóriách: áno, určite záleží na ich príjme

Ale pred tým než začneš odstrihávať kalórie, zisti, kde sa aktuálne nachádzaš – jednoducho si zanalyzuj a monitoruj ako sa práve stravuješ. Dokonca aj keď to spravíš len na krátku dobu, môže to byť kritická vec z dlhodobého hľadiska. Sledovanie vlastnej výživy môže pomôcť hneď v niekoľkých aspektoch:

  • vidieť v servírovaných jedlách svoje vlastné rozhodnutia
  • odhaliť doteraz skryté kalórie vo svojom jedálničku

Pre niekoho sú tieto informácie postačujúce, aby spravil zmysluplnú zmenu. Prostredníctvom nášho portálu získaš ideálny denný príjem kalórií pre stanovený cieľ bez nejakej väčšej námahy.

Akonáhle si si stanovil svoj denný kalorický príjem, či už pomocou nášho portálu alebo inými metódami, sleduj ho, aby si zistil, či ho budeš musieť nejakým spôsobom upravovať.

Každé stanovanie kalórického príjmu je len odrazový mostík a treba s ním neustále pracovať!

Všetky dôležité informácie ohľadom tréningu a jedálnička získaš veľmi jednoducho, stačí, keď sa zaregistruješ k nám a získaš program RTP.

V našej ďalšej časti sa zameriame na to, prečo dlhodobejšie chudnutie prináša lepšie výsledky ako honba za rýchlou stratou váhy.

Zdroj: bodybuilding.com

Okomentovať:

(nepovinné)

Napíš prvý komentár