Niektorí si môžu myslieť, že jediným spôsobom ako schudnúť a zmeniť svoje telo je priviazať sa na bežiaci pás alebo eliptický trenažér na niekoľko hodín každý deň. No našťastie to nemusí skončiť takto.

Môžeš sa ísť prebehnúť, zahrať si bedminton alebo vyjsť si na turistiku. Môžeš si tiež zahrať nedeľný futbal s kamarátmi, no v podstate akákoľvek činnosť, ktorá ťa udrží v pohybe aspoň 60 minút, 3 až 4 dni v týždni ti pomôže cítiť sa dobre a dosiahnuť nejakého výsledku.

Popri tejto „bežnej“ aktivite je perfektný čas zahrnúť do tvojho harmonogramu viac štruktúrovaný tréningový plán. Konkrétne je potrebné zamerať sa na silový tréning a kardio (tréning zaťažujúci kardiovaskulárny systém), špecificky na tréningovú formu vysoko-intenzívneho intervalového tréningu.

Verte tomu alebo nie, silový tréning je najúčinnejšou pohybovou aktivitou pre spaľovanie podkožného tuku.

Je pochopiteľné, že ľudia váhajú a nechcú tomu veriť. Máme ale vysvetlenie prečo to tak je:

  • Svalové vlákno spaľuje viac kalórií ako tuk a to aj pri aktivitách, ktoré si nevyžadujú pohyb ako napríklad sedenie pred televízorom. Čím väčší prierez má tvoje svalové vlákno, tým viac kalórií si schopný spáliť.
  • Silový tréning ti dodáva kontrolu nad tvojim zdravím a vzhľadom spôsobom, ktorý jednoduché počítianie kalóríí nedokáže nahradiť. Dokážeš presne zacieliť svalové partie, ktoré sú uvoľnené alebo naopak veľmi posťahované.
  • Silový tréning pomáha dlhodobo vytvárať silu a energiu, ktorú potrebujeme na to, aby sme v každodennom živote dokázali vyvinúť ešte viac aktivity.

Benefity silového tréningu pri tomto ale ešte ani zďaleka nekončia. Je dokázané, že odporový tréning má pozitívne účinky na tvoje kosti a kĺby a pomáha pri prevencií osteoporózy (strata hustoty kostných minerálov), sarkopénie (strata svalovej hmoty) a znižuje bolesti v oblasti spodného chrbta. Samozrejme to všetko len pri správnom dodržaní techniky cvičenia.

Je množstvo spôsobov ako môžeš pristupovať k silovému tréningu.

Len ak by sme ich chceli vymenovať zopár, dostaneme sa k pojmom ako pomalý tréning s dlhšími pauzami, tréning s vysokým alebo nízkym počtom opakovaní, kulturistický spôsob rozdelenia svalových partií v týždni alebo celotelový tréning. V skutočnosti neexistuje zlá voľba a každý návštevník fitness-centier by mal skôr či neskôr vyskúšať viacero možností.

„Ak je ale tvojim cieľom schudnúť a zbaviť sa podkožného tuku, je vysoko odporúčané zvážiť celotelový tréning niekoľko krát do týždňa ako možnosť číslo jedna“ tvrdí vedec Jim Stoppani, Ph.D..

Kardio a HIIT (vysoko intenzívny intervalový tréning) sú ďalšie vysoko efektívne metódy pri redukcií podkožného tuku. Pod slovom kardio si môžeš predstaviť bicyklovanie alebo beh na bežiacom páse doma pred televízorom počas večerných správ, ale nie je to jediná možnosť ako sa to dá praktikovať. HIIT je veľmi jednoduché implementovať do tréningového plánu. Môže sa aplikovať na množstvo pohybových aktivít a rôzneho posilňovacieho náčinia vo fitness-centre.

Najlepší HIIT tréning je najčastejšie ten najjednoduchší. Veľmi obľubený príklad vo fitness-centre je aplikácia HIIT na stacionárny bicykel. 30 sekúnd bicykluješ maximálnou intenzitou a 30 sekúnd bicykluješ odpočinkovým tempom. Ak to zopakuješ po dobu 10 minút na úvod a postupne si celkový čas tréningu budeš posúvať na 20 minút s ľahkým rozcvičením a záverečným strečingom po dobu 5 minút 2-3 krát do týždňa uvidíš, že môžeš dosiahnuť skvelé výsledky.

Medzi najdôležitejšie faktory patrí práve tvoje nasadenie a prístup!

Každý deň nemôže byť dokonalý. Preto sa občas stane, že sa pri niečom na nejaký čas zastavíš, zasekneš a myslíš si že ďalej to nepôjde. Môže sa ti to stať pri cvičení, stravovaní alebo pri akejkoľvek inej aktivite, ktorá predstavuje tvoj cieľ. Musíš s tým počítať a prijať to, že sa to stalo. Ak ostaneš stále sústredený a oddaný svojim pôvodným plánom, určite uvidíš ako tie kilá klesajú smerom dole.

A ako úplne najdôležitejšia časť osvojovania si nových, zdravších návykov vo svojom živote je vylepšovanie si svojho obrazu o samom sebe a pocit šťastia. To ako vyzeráš nie je nikdy tak dôležité, ako to ako sa cítiš. Nezabudni si za každým udržať pozitívnu náladu.

Všetky dôležité informácie ohľadom tréningu a jedálnička získaš veľmi jednoducho, stačí, keď sa zaregistruješ k nám a získaš program RTP.

Zdroj: bodybuilding.com

Mohlo by sa páčiť
9 jednoduchých zmien v jedálničku pre zdravieKompletný sprievodca chudnutím: Časť 4

Okomentovať:

(nepovinné)

Napíš prvý komentár