Môže sa stať, že si celé dni na cestách a jednoducho sa k normálnemu, teplému pripravenému jedlu nemusíš vždy dostať. Ako teda predísť nutkaniu zobrať si nejaký nie úplne zdravý snack, poprípade nutkaniu skočiť si do najbližšieho fast foodu zahnať hlad?

Pozreli sme sa na to, čo je možné z dostupných jedál vymyslieť tak, aby si svoju diétu dodržal a zároveň zahnal hlad.

Pozrime sa na niektoré z možností bližšie.

Proteínové tyčinky

Na cestách nie je vždy čas zastaviť sa na niekoľko desiatok minút a zjesť plnohodnotné jedlo. Práve v takej chvíli je vhodné zvážiť možnosti proteínových tyčiniek. Sú rýchlym a jednoduchým jedlom, ktoré máte za 3 minúty z krku. Je na výber z veľkého množstva značiek, druhov a chutí, stačí si vybrať. Je dôležité si dať pozor na zloženie a nevyberať si práve z tých, ktoré sa zložením približujú skôr čistej mliečnej čokoláde ako zdravému proteinovému snacku.

Dnešné tyčinky na teba môžu síce urobiť dojem obyčajnej sladkosti, ale faktom je, že je možné si vyberať z takmer neobmedzených možností rôznych kombinácií makroživín v zložení. V prípade že si na nízko-sacharidovej diéte, alebo potrebuješ čo najviac tukov, určite niečo nájdeš. Môžeš s kľudom skombinovať s kávou, či proteínovým nápojom.

Proteínové nápoje balené v balíčkoch na jedno použitie

Takmer všetci doma máme klasickú krabicu s proteínom od rôznych značiek a chutí od výmyslu sveta. Tieto proteíny sa rovnako dajú zohnať aj v malých vrecúškach s obsahom jednej dávky a sú výborným spoločníkom na cesty. Nemusíš sa teda trápiť s rozdeľovaním obsahu svojej
2.5 kg krabice na menšie časti do kadejakých vrecúšok a krabičiek. Ušetrí to čas aj peniaze.

Študentská zmes

Komerčne pripravená študentská zmes nemusí byť vždy najsprávnejšou voľbou. Obsahuje pridaný cukor, alebo iné aditíva. Na druhú stranu domáca zmes je úplne iným príbehom. Urob si vlastnú študentskú zmes, kde skombinuješ rôzne druhy orechov (mandle, kešu oriešky, atď.) sušené ovocie ako napríklad sušená brusnica, čučoriedka alebo akékoľvek iné ovocie s kúskami horkej čokolády navyše. Na záver môžeš pridať trochu celozrnných cereálií a celé si to zbalíš a premiešaš vo vlastnom vrecúšku z ktorého si potom môžeš na svoje cesty baliť menšie porcie. V prípade, že potrebuješ si celé dni na nohách a na cestách, potrebuješ dodatočné kalórie, ktoré ti padnú vhod.

Cereálie a proteínové mlieko

V jednej nádobke si so sebou vezmi zdravú variantu cereálií, ako napríklad otrubové vločky, ovsené vločky alebo inú vysoko-vlákninovú, nízko-cukrovú možnosť. V druhej nádobke si vezmi jednu odmerku svojho obľúbeného proteínového prášku alebo už spomínanú variantu vrecúška s jednou porciou. Posledný krok, ktorý musíš absolvovať pred tým ako sa naješ, je skombinovať proteínový prášok s vodou či mliekom, rozmiešať to v šejkri a hotovým nápojom zaliať svoje cereálie. Je to rýchla a jednoduchá možnosť, z ktorej dosiahneš vynikajúcu kombináciu sacharidov a proteínov.

Hummus a zelenina

V skutočnosti nemôžeš so sebou voziť hummus a zeleninu veľmi dlho bez toho aby si to skladoval v chladničke, ale stále to patrí medzi jedno z najjednoduchších mobilných jedál. Táto možnosť je pre ľudí, ktorí potrebujú mať pocit, že si dali aj na ceste plnohodnotné jedlo. Aj keď proteínové tyčinky a nápoje dokážu poskytnúť požadované makronutrienty pre tvoj organizmus, nie sú to „kompletné jedlá“. Ak je kompletné jedlo to, po čom túžiš, kombinácia hummusu a zeleniny je vynikajúca možnosť.

Zelenina poskytne množstvo vlákniny, ktorá pomôže vytvoriť pocit sýtosti a v kombinácií s antioxidantami, ktoré poskytuje, sa budeš cítiť že si prijal všetko čo potrebuješ. Môžeš použiť predpripravenú brokolicu, mrkvu, paradajky či uhorku. Hummus poskytne dostatok sacharidov a trochu proteínov, ktoré spolu zaručia stabilitu úrovne krvnej glukózy.

Tuniak v konzerve a krekry

Ako poslednú možnosť spomenieme vynikajúci výber konzervovaného tuniaka a celozrnných krekrov. Tuniak je vynikajúcim zdrojom vysoko-kvalitného proteínu a nikdy by sa nemal prehliadať. Ak to skombinuješ so správnymi krekrami, poprípade ryžovými chlebíčkami, dostaneš úžasnú kombináciu proteínov a sacharidov. Ak potrebuješ vo svojej diéte viac tukov, môžeš namiesto konzervovaného tuniaka použiť konzervovaného lososa.

Nenechaj svoj rušný program narušiť tvoju diétu a ovplyvniť tvoje výsledky. Plánuj dopredu a buď pripravený. Potom už iba sleduj svoj progres bez rušenia.

Všetky dôležité informácie ohľadom tréningu a jedálnička získaš veľmi jednoducho, stačí, keď sa zaregistruješ k nám a získaš program RTP.

Zdroj: https://www.bodybuilding.com/content/healthy-nutrition-on-the-go.html

Mohlo by sa páčiť
7 benefitov a dôvodov prečo cvičiť mŕtvy ťah!Pitný režim: Časť 3 – Iontové nápoje

Okomentovať:

(nepovinné)

Napíš prvý komentár